Az én boldogságtervem – Szeptember: kezdés és újrakezdés #2

Gretchen Rubin Boldogságterve nyomán én is elhatároztam, hogy havi témák segítségével megpróbálom apró lépésekben boldogabbá tenni az életem. Boldogságtervem naplóját hétvégenként olvashatjátok, további bejegyzések a boldogságterv címke alatt.

A kezdésről és újrakezdésről ígértem tippeket, gondolatokat, tapasztalatokat a szeptemberi boldogságtervemben – kis szépséghiba, hogy a boldogságterv rovatot elég nehezen indítom újra…

Minden esetre az elmúlt hetekben, a nászútról visszatérve, kidöccenve a kerékvágásból, és nem mellesleg egy feje tetején álló lakást találva itthon, megpróbáltam újraindítani a régi rutinokat, és nekikezdeni az életem új szakaszának.

Kezdd újra! – Vagy ne kezdd újra!

A rutinok, a szokások adják a hétköznapjaink gerincét. Egy kizökkenés és újrakezdés a hétköznapok fonalának egyszerű felvétele mellett jó alkalom arra, hogy elhagyjuk azt, amit már rég el akartunk hagyni, és újrakezdjük azt, amit már rég újra akartunk kezdeni.

Én vosszatértem a munkába, a jógacsoportba, a blogolásba, és újraindítottam a napi rutinomat is a korai keléssel és reggeli zónázással, ami hamar megmutatta áldásos hatását, a lakás napról napra szépül.

A réges-régi szokásaim közül újrakezdtem a naplóírást, amit – a klasszikus személyes napló értelemben – évek óta nem műveltem.

Lomtalaníts!

A napi rutinok mellett a lomtalanításra is elszánttá tett a kezdés-újrakezdés hangulata, ami csak további sikerélményekkel tölt fel.

Bár már javában folyt, mire rátalátam, azért jó szívvel ajánlom mindenkinek Szilvi 20 napos lomtalanítás cikksorozatát a témában.

Tervezz!

Ha hasznos célra akarjuk frodítani a kezdés-újrakezdés időszakának izgatott energiáit, fordíthatjuk őket tervezésre – önfeledt álmodozásra és körültekintő tervezésre egyaránt.

Petivel az elkövetkező hónapok pénzügyi és cselekvési tervét dolgoztuk ki, de Viánál az elmúlt időszakban két olyan cikket is találtam, ami jó ötlet lehet egy ilyen időszakban.

Szeptember eleji kihívásában őszi bakancslista írására buzdít, korábban pedig egy olvasói kérésre az új otthon berendezéséhez ad tippeket. Ebben az utóbbi cikkében az a gondolat fogott meg leginkább, hogy mielőtt egy helyiség berendezésébe kezdenél, gondold át, mi a célod azzal a helyiséggel, mit fogsz csinálni ott, mi a funkciója, mi tenné tökéletessé. Bár mi ugyanabba az otthonba tértünk vissza, ahol az esküvőnk előtt is voltunk, az új otthonunk birtokba vétele pedig még bizonytalan, sok hónapnyi távolságban van, de egy már berendezett élet megreformálásában is segítséget adhat, ha ezzel a friss tekintettel nézünk végig egy lakáson, egy szobán, egy sarkon: mi a célom ezzel?

Számotokra az újrakezdés időszaka az ősz?

Az én boldogságtervem – Szeptember: kezdés és újrakezdés #2” bejegyzéshez 6ozzászólás

  1. Jé ismét egy ajánlás, nagyon köszönöm szépen! <3 :)
    Én is folyamatos újrakezdő vagyok egyébként, a zónázást is nem tudom hanyadjára kezdem újra. Azonban a lakásban rend és viszonylag tisztaság van, a lomoktól a kihívásnak köszönhetően megszabadultam :)
    Érdekes, hogy az Ősz tényleg sokaknak újrakezdést, illetve valaminek az elkezdését jelenti, legyen az iskola, életmód váltás, új életszemlélet. Idén kivételesen nem határoztam el semmit sem, hogy na most aztán akkor ezt és ezt elkezdem, vagy másképp fogom csinálni (Újévkor sem szoktam megfogadni semmit sem :) ), inkább hagyom, hogy úgy történjenek a dolgok, ahogy történniük kell, ha jön valami új, akkor állok elébe :)
    Olyan jó lehet ez a koránkelés és akkor takarítgatni egy kicsit, de én nem tudom rávenni magam, hogy korábban keljek fel. Mondjuk mikor felkelek, nagyon hamar frissülök, aztán ahogy múlik az idő, úgy merül az elem :)

    • A korán kelés sem tuti technika, biztos, hogy nem mindenkinek jön be. Ha nekem dömpingfeladatom volt (a suliban), mindig inkább korán keltem, de tovább nem tudtam hasznosan fennmaradni. (Bár érdekes, hogy írni viszont mindig inkább este írok, arra reggel képtelen vagyok, de ha elkap az ihlet, akár hajnali egyig-kettőig is hajlandó vagyok fentmaradni…) Én a délutáni zónázást utáltam, úgy éreztem, hogy még azt a picike szabadidőmet is elveszi. Reggel viszont jó egy kis fizikai munkával indítani, meg persze garantált sikerélménnyel. De biztos, hogy egyéni ritmus kérdése, kinek mi mikor esik jobban. Ha sehogy sem tudod rávenni magad a korán kelésre, akkor nem is boztos, hogy jó lenne.
      Az évszakokkal kapcsolatban gondolkodtam kicsit, és arra jutottam, hogy minden évszak kezdete ilyen. Tavasz: végre friss levegő, lehet takarítani, sportolni, fogyózni (úgyis vége az ünnepeknek és jön a nyár), lomtalanítani. Nyár: szabadsááág (szerintem még az is nyári szünetnek érzi kicsit, aki dolgozik, csak attól, hogy lehet rövidgatyát hordani), bulik, kirándulás, utazás, szórakozás. Ősz: oké, most már ideje megkomolyodni, álljunk neki a munkának, a projekteknek, lomtalanítsunk. Tél: mindjárt itt a Karácsony, az újév, elmélkedjünk, szálljunk magunkba, alkossunk valamit, tervezzünk. Ez lehet civilizációs dolog is, de az időjárás változásával is együtt járhat a hangulatunk változása.

  2. Én is újrakezdek most az új munkahely miatt, egy csomó minden változott, és sok olyasmi van, amin én szeretnék változtatni, vagy jobban csinálni, úgyhogy ez most egy izgalmas időszak.
    Reggel nem tudom magam rászánni a takarításra (a koránkelés megvan), de mostanában bevezettem a vasárnap esti nagytakarítást- amikor amúgy sincs kedvem semmihez, és nyűgös vagyok, hogy vége a hétvégének, inkább nekiugrok, és így nem marad annyi időm gondolkodni (plusz sokkal jobb így belevágni az új hétbe).

Hozzászólás