Az én boldogságtervem – 2013. márciusi fogadalmak

Gretchen Rubin Boldogságterve nyomán én is elhatároztam, hogy havi témák és fogadalmak segítségével megpróbálom apró lépésekben boldogabbá tenni az életem. Boldogságtervem naplóját általában szombatonként olvashatjátok, további bejegyzések a boldogságterv címke alatt.

A 2013-as évem a nagy projektekről szól – mégsem sikerült még belelendülnöm igazán egyikbe sem. Sebaj – itt a tavasz, a megújulás és az energikusság, az újraéledés és a lendület időszaka. Ezért úgy döntöttem, a márciust a nagy projektjeimnek szentelem.

Március – Lendülj munkába!

  • Nyeld le a békát!Viánál olvastam először a magyarázatát ennek a mondásnak. Gretchen Rubin fogadalmai között úgy szerepelt, hogy oldj meg egy kínos ügyet, a FlyLady programban pedig anti-halogató napként van bejegyezve. Akárhogy is, a nagy projektek elkezdésének vagy a továbblépésnek gyakran egy-egy béka a legnagyobb kerékkötője. Senki nem szereti lenyelni a békát. Én sem szeretem lenyelni a békát. Ideje megtanulni.
  • Elmetérképezz! – Roppant hasznos dolog. Segít ötletelni, átlátni, elindulni, tehermentesíteni az agyat. Csak egy példa: háromszor-négyszer olyan hosszú cikket tudok írni adott idő alatt (nem is szólva a minőségről), ha előtte mindössze egy-két percet rászánok egy elmetérképes ficka-jegyzet elkészítésére. Bármelyik nagy projektnek a hasznára lehet.
  • Láss a jövőbe! – Sok remek vizualizációs- és jövőkép-gyakorlatot ismerek már, amik segítenek pozitív távlatot és ezáltal erőt adni egy-egy projekthez. Már csak alkalmaznom kellene őket.
  • Szervezz rendszeresen! – Ahogy a hétköznapoknak is kell a napi rutin, úgy a nagy projekteknek is kell a rendszeresség. Még nem sikerült kitalálnom, hogy hol fogok helyet szorítani, mely napokon és mely napszakokban a nagy projektjeimnek, de ez is egy kihívása lesz a márciusnak.
  • Élvezd a két hetes szabályt! – A jövő-menő hóbortok, amiket a kedvesem megfigyelése alapján csak “a két hetes szabály” hatálya alá helyezünk, merő időpocsékolásnak tűnnek. Hogy mást ne mondjak, mégis ki áll neki spanyolul tanulni, amikor azt sem tudja, milyen feladathoz kapjon?! [én] Ezek a minősített időpocsékolások azonban olyanok a nagy projekteknek, mint a szabadnapok a napi rutinoknak – minden cseppjét ki kell élvezni, hogy erőt adjanak a feladatokhoz. A hóbortok élvezetéhez persze az is hozzátartozik, hogy észben tartsam: ez nem kötelesség, hanem puszta szórakozás, így sem tragédia, sem bosszúság nem esik, ha mégsem tudok vagy akarok épp foglalkozni velük.

Nektek mi a fogadalmatok márciusra?

Az én boldogságtervem – 2013. márciusi fogadalmak” bejegyzéshez 7ozzászólás

  1. Az én fogadalmaim: 1. “Törõdj többet magaddal!”… Ennek jegyében heti egy-kétszer eljárok úszni, ma pedig voltam fodrásznál. (Olyan rövidre szerettem volna levágatni a hajam, mint a Tiéd a képen, de a csajszi nem volt hajlandó, mert félt, hogy megbánom :)))) )
    2. “Tanulj nyelvet Lomb Katóval!”… Elkezdtem olvasni a Gyilkosság az Orient expresszen c. regényt olaszul :) (mondjuk valószínû, h ezzel a tempóval jövô márciusban is még ezen fogok rágódni, de egyelôre úgy látom, érdemes megpróbálni, mert már most rengeteg szót tanultam, ami szövegkörnyezettel sokkal könnyebben rögzül)

    Asszem márciusra ez a kettõ elég is lesz :)

    • De jó! Örülök, hogy sikerült fellelkesíteni! Sok sikert és örömöt az olaszhoz!
      Nos, nem lehet általánosságokba bocsátkozni, de nekem például a hátam közepéig, előtte gyakorlatilag mióta az eszemet tudom, a derekamig ért a hajam, de remek döntés volt levágatni, sokkal jobban érzem magam így. Ha úgy érzed, jó lenne, vedd rá a fodrászod, vagy menj el valaki máshoz. Ha mégsem tetszik, visszanől majd. :)

  2. Végre kitaláltam, nálam a március az optimizmusról fog szólni, szóval
    – küzdök a félelmek+rosszkedv ellen
    – növelem az önbizalmam, magammal kapcsolatban se leszek negatív
    – pontosítom a céljaimat (amihez nagyon jól jön az elmetérkép+”jövőbe látás” :)
    – kipróbálom az ilyen témájú könyvek tanácsait a gyakorlatban is (és végigolvasom az eredeti Happiness Project-et- most még csak a 6. fejezetnél tartok)

  3. Nekem ez a hónap az (első) egészség hónap az évben:
    – Odafigyelek arra, hogy minden nap eleget igyak
    – Tartok legalább heti egy húsmentes napot (nagy húsimádó vagyok)
    – Elkezdem átalakítani az étkezéseimet: többször eszek kevesebbet, tehát tízóraizom és uzsonnázom is + a vacsorára csak valami könnyűt eszem.

  4. Visszajelzés: Brian Tracy sikertippjei | Kincsesfüzet

  5. Visszajelzés: Itt a szeptember: búcsú és újrakezdés a blogon | Kincsesfüzet

Hozzászólás