Suspended Coffee – Adni jó

Tumblr-en akadtam rá az alábbi történetre, és nyomozgatni kezdtem az eredetét, hogy vajon van-e valóságalapja. Mint kiderült, a külföldi kezdeményezés “Adj egyet ajándékba!” néven éppen most van beindulóban hazánkban. (Azaz mikor én a “suspended coffee” frappáns fordításán gondolkoztam, néhány lelkes önkéntes éppen azokban a napokban, órákban lobbantotta be itthon az akciót.)

A Suspended Coffee Magyarország Facebook oldalán olvashattok bővebben a hazai megvalósulásáról.

20130401-204120.jpg

“Egy barátommal betértünk egy kis kávéházba. Miközben leadtuk a rendelést, két vendég lépett be és a pénztárhoz mentek.
– Öt kávét kérünk. Kettőt magunknak és hármat kérünk félretenni.
Kifizették a rendelést, elvették a két kávét, és elhagyták a kávézót.
– Mit jelent az, hogy kérik “félretenni”? – kérdeztem a barátomtól.
– Várj egy kicsit, majd meglátod – felelte.
Ismét bejött néhány ember. Két lány kért egy-egy kávét, fizetett majd távozott. A következő rendelést három ügyvéd adta le hét kávéra – hármat saját maguknak és négyet “félretéve”. Amíg azon töprengtem, mégis mire valók ezek a “félretett” kávék, élveztem a napsütést és gyönyörködtem a kilátásban, ami a hangulatos térre nyílt. Ekkor egy kopott ruhákba öltözött, koldusnak látszó férfi lépett be az ajtón, és kedvesen a pincérhez fordult:
– Van egy kávéjuk félretéve?
Ilyen egyszerű az egész. Az emberek előre fizetnek a kávéért, amit valaki másnak szánnak, olyasvalakinek, aki nem engedhet meg magának egy meleg italt. A kezdeményezés Nápolyból indult, de mára az egész világon elterjedt, és egyes helyeken nemcsak kávét, hanem egy szendvicset vagy egy egész adag ételt lehet rendelni így.”

Suspended Coffee – Adni jó” bejegyzéshez 6ozzászólás

  1. Ez de remek!!Vajon van már ahol ezt lehet nálunk is alkalmazni? Örömmel tenném én is. :)
    Addig is ajánlom a Charity boltot Óbudán – én oda vittem el már nem használt, de jó ruhákat: itt tartósan munkanélküleket/fogyatékkal élőket fogalalkoztatnak és a bevitt = ingyen felajánlott ruhát/könyvet/rekamét… nagyon kedvezményez áron árulják másoknak. A bolt önfenntartó. :)

    • A Facebook oldalukon van térkép! Budapesten már több hely is csatlakozott, itt nálunk, Sopronban még nem, hozzánk Bükfürdőn van a legközelebb. Nem tudom, hogy a rászorulókhoz is eljutott-e már a hír, de szerintem ilyesminek hamar híre megy. Ha gondolod, nézz rá a térképükön, és ha van a közeledben hely, ami már csatlakozott, neked pedig van kedved kipróbálni, gyere és mesélj, milyen a hazai megvalósulás!

  2. Visszajelzés: Blogajánló – ZACC | Kincsesfüzet

Hozzászólás