Instant karácsony

Nem tudom, ki hogyan áll a karácsonyi készülődéssel és a hangulattal. Részemről a héten tettem le az ünnepek előtti utolsó vizsgáimat, így a ráhangolódás nem ment igazán. De semmi baj, akárhonnan is számoljuk, már nyolcadik éve vagyok egyetemista illetve főiskolás, az instant ünnepi hangolódás a különleges képességeim közé tartozik.

Viánál, aki a hétköznapokból kilépés mestere, remek cikksorozatot olvashattok a karácsonyi hangulat megteremtéséről…
egyedül
ketten
barátokkal
gyerekekkel

Ami engem illet, az utóbbi években megfigyeltem (ez biztosan nem az én lángelméjű, korszakújító felfedezésem), hogy a karácsonyt egyfajta maximalizmus övezi. Nekem erről rég le kellett tennem, hiszen ha az ember egyenesen a vizsgáiról zuhan be a karácsonyfa alá, és az esze már a január eleji feladatokon jár, akkor nem elvárható, hogy minden csillogjon-villogjon, tökéletes legyen, fényes és illatos, akárcsak a tévéreklámokban.

Te sem tudsz tökéletes karácsonyt prezentálni? Semmi baj! Csak gondold át, mi számodra a karácsony leglényegesebb eleme, és dolgozz azon, hogy az minél jobban sikerüljön. Alighanem itt is működik a pareto-elv, vagy valami ahhoz hasonló – a karácsonyi hangulat 80%-áért a dolgok 20%-a felel.

Számomra a tökéletes karácsony egy békés, nyugodt ünnep, amikor pihenhetek, ellazulhatok, gyönyörködhetek az engem körülvevő szép dolgokban, és pozitív hangulatban értékelhetem az elmúlt időszakomat és tervezhetem az elkövetkezőt. Ezért a vizsgáimat úgy szerveztem, hogy az ünnep körül több mint egy hétig ne kelljen a tanulmányaimmal foglalkoznom, az itthoni teendőket pedig úgy – a tökéletlenséget és rendetlenséget is megengedve -, hogy szenteste napján már csak pihenni, díszíteni, zenét hallgatni, gyertyát égetni, elmélkedni és együtt lenni kelljen.

Te hogyan tudnád alkalmazni a pareto-elvet a karácsonyod szervezésében?

Instant karácsony” bejegyzéshez 8ozzászólás

  1. Nálam a kulcs a fokozatosság. Igaz, hogy nem zónázok, de a takarítást igyekszem részletekben végezni – általános takarítás hétvégén valamikor, ablakok, csempe stb. előző nap. A karácsonyi ajándékokkal is ez a helyzet – van, amit már egy hónapja megvettem, és van, amit csak tegnap, de lényeg a lényeg, hogy már mind megvan, így a hétvégémet nem azzal töltöm, hogy az elmaradt csomagok után futkorásszak. :) Halkan megjegyzem, hogy aki gépen jegyzetel, annak könnyű dolga van, mert az unalmas órák kiválóan alkalmasak a webáruházas megrendelésekre. :P Ezen kívül a lyukas órák felhasználhatóak a személyes átvételre, vagy éppen nézelődésre – persze, amikor épp nem kell beadandót írni.

    Ó, és büszkén jelentem, egyre többen kérdezgetik, hogy tudok ennyi mindennel foglalkozni egyszerre, ez pedig nagyon jól esik nekem. :)

    Akkor ennek örömére megyek is vizsgázni, sziasztok! :DDD

  2. A tanulós időszakok, telis-tele vizsgákkal, beadandó dolgozatokkal, ami minden diák számára egy extra energiát igénylő karácsonyozást jelent (főleg, ha munkahely, esetleg család mellett teszi). Ezért jó az előrelátás, az előre tervezés, mert sok mindent már az ősszel le lehet tudni (SK ajándékok, dekoráció előkészítése stb.), de valljuk be, kevesen vannak így, mert az ősz is másról szól :) Az viszont maximálisan igaz, hogy nem kell magunkat teljesen taccsra tenni azért, mert nem csillog-villog a lakás, vagy nem sikerül a tervezett ünnepi menünek csak a felét elkészíteni. Az „ablakpucolós” takarítás megvár, jó lesz az januárban, sőt februárban is, úgy is Neked kell majd megcsinálnod. A kajából pedig amennyi sikerül, az lesz finom, éhezni biztosan nem fogtok :)
    Több éves tapasztalatból tudom, hogy ez az időszak (tanulós) kemény agymunka, ami egyébként is leszívja az ember energiáját, akkor ne tedd magad még leszívottabbá. Csak lazán, élvezhetően, pihenhetően, szerethetően teljen a karácsony. Utána úgy is pörög minden tovább! Ne feledd: a hajót Te irányítod!

    Ja, és csak biztatásként írom, hogy a tanulós évek kamatoznak majd utána, mert ha nem tanulnál MOST, akkor nem alapoznád meg egy kicsit a jövődet. És ha már majd nem tanulsz, akkor bátoríthatsz másokat, és jó érezni, hogy azt az utat már Te is végig jártad!

    További sok sikert kívánok Neked, és minden tanulós olvasódnak a vizsgáitokhoz!

  3. Visszajelzés: Karácsonyi nagytakarítás « Kincsesfüzet

Hozzászólás